Velgen

De prestatie van het wiel hangt af van de keuze van de velg.

Een kwalitatief hoogstaand wiel kost een renner heel wat minder energie. Doordat de krachtoverbrenging perfect wordt omgezet op het wiel met een minimum aan verlies!

Hier spelen een aantal factoren in mee. Daarom is een lichte velg niet het enige wat belangrijk is. Stijfheid, aerodynamica, wendbaarheid en comfort zijn eveneens zeer belangrijk. Afhankelijk van de discipline, is het ene weer belangrijker dan het andere.

Daarom biedt Stealth Wheels een groot assortiment aan, van verschillende velghoogtes. Hierdoor kan U de velghoogte kiezen die perfect past bij de discipline die u uit oefent.

 

Stealth Wheels  velgen zijn voor 2016 volledig vernieuwd.

De velg is zodanig ontworpen dat deze velg van 27mm naar 27,5mm breed is gegaan.

Hierdoor is de velg iets stijver geworden. De aerodynamica van de velg is ook verhoogd. Hierdoor zet Stealth Wheels zich qua aerodynamica tussen Zipp, Reynolds,Easton, hed, …

Ook het comfort is verbeterd door de 27,5mm brede velg, De band zit niet meer gekneld, waardoor je meer grip krijgt, minder rolweerstand hebt en worden de schokken beter opgevangen. 

Op deze foto kan je duidelijk zien hoe de band vervormt in een bocht op een brede en smalle velg.

drawing three

Bij een brede velg heb je dus minder vervorming van de band. hierdoor heb je meer grip in de bochten, wordt je band minder belast en krijg je minder rolweerstand.

Hier legt Schwalbe uit hoe de rolweerstand verlaagd wordt: http://www.schwalbe.com/nl/rollwiderstand.html

 

 

Carbon velgen zijn zeer stug en vaak zwakker dan smal

le  alu-velgen qua schokabsorptie en hitte bestendigheid.
Door de hitte bij het remmen kan de velg gaan vervormen en zo gaan scheuren. Of bij in een put rijden kan de velg barsten door de stugheid van het carbon.

Stealth Wheels heeft deze problemen  met de 2016 modellen aangepakt. De wielen zijn  meer schokbestendig, waardoor kasseien beter worden verdragen, ook het probleem van oververhitting van de remrand is aangepakt , dit door het gebruik van  bredere velgen (meer warmte-afgifte mogelijk) en een remrand van Basalt (hitte-bestendig vulcanisch natuurproduct).

De velgen zijn ook Tubeless ready gemaakt zo is het velg bed dieper geworden en is er binnenin het velgbed een extra rand gekomen zodat de band zich perfect vast klemt op de velg.

 

Remmen op carbon

Het probleem dat zich vaak voor deed bij het remmen op carbon was dat je minder remvermogen had tegenover alu velgen.

Dit is nu met de nieuwe velgen opgelost, door het gebruik van basalt remranden.

Basalt is een stof dat veel ruwer is dan carbon, waardoor onze carbon velgen kunnen gebruikt worden in het regenweer en heb je toch bijna het zelfde remvermogen als bij alu velgen.

Ook zijn onze

velgen  beter bestand tegen zeer hoge drukken en temperaturen waardoor lange en steile afdalingen geen probleem vormen.

 

600_kb_zwart_dsc1003_2.jpg